Nel sito di Morgan O'Hara si legge:
"In Italy I invented a new form of drawing in the process of living. For the last 8 of 21 years in Italy, I maintained a studio in a 400 hundred year old farmhouse. At first I couldn't speak Italian and I gradually developed a particular form of non-verbal communication through performative drawing which has evolved into a very large body of work. In December 2011 I returned to live in New York after 25 years of living in Europe, becoming a member of The Elizabeth Foundation and taking studio 610 in the building on 39th Street. I continue my practice, work internationally in performance art festivals, mentor young artists around the world, and teach master classes in drawing and the psychology of creativity".
Nella data indicata nel disegno, Morgen O'Hara presenziò ad un seminario di Filosofia della musica, nel corso del quale si discuteva della tesi, appena realizzata, di Laura Bianchi su Elliot Carter. Morgan si mise in un angolino e realizzò con due matite tenute simultaneamente il grafico che poi, insieme a "movimenti delle mani" di altri personaggi, pubblicò nel volumetto-album intitolato "Granny put away her embroidery" (Book Editore, Bergamo 1990) con testi di Giorgio Milesi.